Is houtverf van 2 jaar geleden nog te gebruiken?

Het blik is dus open geweest maar na gebruik weer goed afgesloten.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Je ruikt het snel genoeg. Als je het blik openmaakt en er komt een weeë, ranzige geur vanaf, kan je hem beter weggooien. Zolang het er normaal uitziet en ruikt is er niets aan de hand.
De beste manier om een blik verf te bewaren is, na hem heel goed gesloten te hebben, hem op zijn kop te zetten voor een tijdje zodat de naad van de deksel goed volloopt met verf. Als je het blik weer, normaal, terug zet zal de verf in de rand van de deksel opdrogen en er voor zorgen dat er verder geen lucht meer bijkomt. Lucht is namelijk de boosdoener als het gaat om bederf van de verf.
Als je het blik weer opent, wel even die opgedroogde rand weghalen, anders krijg je dit niet nog een keer gedaan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
btmjjong
6 jaar geleden
Controleer vooraf of de verf nog goed droogt. Dit geldt voor synthetische verf.