Waar koop ik een diep werkblad voor een bureau?

Ik wil graag zelf een bureau maken. Bij de lokale bouwmarkt zijn er veel werkbladen, maar de maximale breedte is van elk blad maar 60, sommigen 70 centimeter. Ik wil mijn bureau graag 90/100cm diep. Waar kan ik een mooi werkblad kopen dat een meter of 2 lang en 90/100cm diep is?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (2)

Bij de betere bouwmaterialenhandel. Standaardmaat voor multiplex platen is
120 x 240 cm. Als je dan berken multiplex neemt, dat heeft een mooie gladde structuur en is eventueel gemakkelijk te schuren en schilderen.
jc54
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
klopt, een gewone plaat plaatmateriaal is 120 x 240, soms zelfs 305 cm lang. Multiplex is beter dan spaanplaat. Vind je 18 mm dikte niet dik genoeg, dan kan je de plaat opdikken door er stroken van hetzelfde materiaal onder te plakken. Bijvoorbeeld stroken van 10 cm breed langs de volledige zijkant, en stroken van 10 cm breed overdwars. Lijmen en eventueel van onderaf schroeven (schroeven van 30mm lang)
Ik heb bureaus gemaakt van vlakke stompe deuren. Verkrijgbaar in verschillende afwerkingen van blanco tot gefineerd. Werkt fantastisch: heeft meteen de goede maat, zakt niet door, trekt niet krom, meteen gebruiksklaar. Je kunt er 4 losse poten onder schroeven en losse (rol)kastjes er onder schuiven, maar je kunt ook ladenkastjes kopen en de deur daar op leggen. Daar laatste heb ik gedaan, is in no time klaar. Zo'n deur is 4 cm dik, dat ziet er al aardig uit, maar je kunt er ook nog houten planken rondom tegen schroeven als je een bredere rand wilt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
burgos
9 jaar geleden
Nou zeg,wat een bijdehand antwoord ,+++
Wij zitten in de meubels,maar hier had ik nooit aan gedacht.