Welke mat zwarte verf kan ik het beste gebruiken om mijn keukenkastjes te schilderen?

Graag zou ik mijn keukenkastjes mat zwart willen schilderen. Welke verf moet ik gebruiken om het resultaat van de foto te krijgen? (Ik weet dat ik mijn keukenkastjes eerst moet schuren, ontvetten en een speciale grondverf moet gebruiken.) Zijn er hier ook mensen die hun keuken zelf zwart hebben geschilderd? Graag zou ik willen horen/zien hoe het is geworden!

Groetjes,
Marieke

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
18.2K

Antwoorden (2)

Wij spuiten vaak keuken deurtjes,waar je heel goed op moet letten is...
Maak alles goed vet vrij,het beste water met een scheut ammoniak,goed
schuren, fijne korrel,en dan grond verf,en dan kan je kiezen mat,glanzend
half mat,dat zou ik aan raden,hoogglans heel moeilijk te verven op een keuken deur,mat zie je heel veel vingers op en let op, altijd met een rolletje en niet met de kwast,dan krijg je strepen.
burgos
9 jaar geleden
burgos
9 jaar geleden
Nog even het volgende,let goed op de , ondergrond,neem een goede primer om te gronden.
Het beste kan je grijs nemen,als je zwart wil aflakken.
En nogmaals , matte verf,daar word je gek van in een keuken,daar zie je alles op.
Er zijn krijtverven in de handel met een matglanzende finish die eggshell heet. Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar Farrow & Ball, maar Pure & Original is ook goed. Eggshell zit tussen mat en zijdeglans in. De echte matte verven zijn te poreus voor de keuken, omdat ze gemakkelijk vet opnemen en dus heel vlekkerig worden.