hoe heet het maanvormige moertje om een bed te monteren?

Ik ben met verhuizen een soort moer kwijt geraakt die diende om de zijplank aan de poot te verbinden, de verbindingsbout heb ik nog. de andere moeren zien eruit als een halve maan met daarin een schroefdraad. Ik heb alles afgezocht maar ik kan nergens vinden hoe deze precies heet. het is geen minifix of een dwarsmoer zo ver was ik al. wie kan me aan het antwoord helpen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
6.6K

Het beste antwoord

Deze moer heeft geen naam en is speciaal voor dit bed gemaakt. Je kunt de moer waarschijnlijk bestellen bij de importeur en/of de fabrikant van het bed.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
paulus811
9 jaar geleden
Natuurlijk heeft deze moer een naam.

Andere antwoorden (2)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Reddie
9 jaar geleden
Allicht. Maar waarom reageren er zoveel lieden die er dus totaal geen idee van hebben? +
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
het is geen vleugelmoer, ik kan om de een of andere reden geen afbeelding uploaden dan komt mijn reactie er namelijk niet bij, beetje vervelend dit...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is zeker geen vleugelmoer: die dienen om een moer met de hand aan te kunnen draaien en hebben daarom grote vlakjes om kracht met je vingers te kunnen zetten. Bij deze zou je jezelf kunnen bezeren aan de scherpe puntjes. Bij dit soort verbindingen wordt juist de bout aangedraaid i.p.v. de moer, omdat het niet gewenst is dat een stuk draadeind buiten het meubel uit steekt. Helaas verzinnen de meubelfabrikant vaak ieder hun eigen specifieke verbindingen, waardoor het niet mogelijk is deze in een gewone winkel te kopen. Als je het merk van het bed weet of de leverancier er van kun je het waarschijnlijk daar nog wel bestellen. Iets improviseren, zoals Jackd voorstelt in zijn reactie, gaat vaak ook prima. Je zou wat van een vleugelmoer (ja, hij is dus wel bruikbaar) kunnen af vijlen totdat hij past in het gat dat daarvoor voorzien is in het meubel. Misschien kun je ook een inslagmoer gebruiken. Die zien er zo uit: http://klimwinkel.nl/images/tnutcloseup.jpg . Beiden zijn in elke bouwmarkt verkrijgbaar.
Je kunt dit oplossen door een carrosseriering aan twee kanten af te knippen, rond te buigen en met een M6 moertje in de plaats van te maantje te monteren. de constructie is ook als koppelbout voor aanrechtbladen te koop in de bouwmarkt.