welke FRUITboom groeit het snelst?

Ik zou graag willen beginnen met fruitbomen te kweken er is wel een fruitboom die het snelst groeit welke fruitboom groeit dus het best en kan ik in mijn huis houden

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
16.2K

Antwoorden (3)

Het licht eraan of u groot mooi fruit wilt, of dat het u om gwn de smaak/lol gaat.
Pruimenbomen geven al snel pruimen, alleen worden niet heel snel groot.

Verdee groeit de appelboom redelijk snel en zijn perenbomen ook wel te doen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kersenboom middel/hoog-stam groeit snel, tot wel 4x meer dan bv pruimenboom.
(uit eigen ervaring, ik heb toen een pereboom, een zure kers, een zoete kers, een pruimeboom en een appelboom geplant)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De groei van Fruitbomen, worden vooral bepaald, door de onderstam!
Vrijwel alle fruitbomen zijn geënt op een wilde onderstam.
Soms zelfs met een tussen stam.
Heel veel onderstammen zijn zwakke groeiers, dus dan ook de soorten die daar op geënt zijn.
De klant wil geen grote hoge bomen meer, die willen lage bomen die langzaam groeien en snel fruit geven.
Je moet dus een fruit boom kiezen met een sterk groeiende onderstam.
Aan iedere nieuwe fruitboom hangt een kaartje waar deze informatie op staat.
Beter is even neer vragen.
Zowel bij appels en peren, maar ook kersen zijn er sterke groeiers, die snel groeien, maar niet zo snel fruit geven.
Dat fruit kan soms jaren lang niet komen, daarom is er bijna geen vraag meer naar snelle groeiers.