kan je cement Schilderen met normale verf als het hard is?

Ik heb normale (spuit)verf en een spuitverf primer. Kan dit op hard geworden cement? Zien de kleuren er dan ook goed uit?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
10.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, maar dat gaat het best met de betere muurverf (bijv. latex) of betonverf. De 1e laag zal er (zonder voorbehandeling) enigzins intrekken.

Het beste antwoord

Cement is een combinatie van portland en zand. Dit is te schilderen maar let op dat je het cement eerst behandeld met een middel dat "verzanden" tegen gaat. Behandel de cement dan eerst met "waterglas
" wat de losse delen bindt. Hierna kan je erop smeren/spuiten wat je wilt.

Link met info over waterglas hieronder.

http://www.bouwbestelsite.nl/waterglas.html?gclid=CO2Ag-6encECFWgUwwodBo8AkA