Kun je papier maché waterbestendig maken door verf voor buiten te gebruiken?

Ik ben bezig met het maken van een efteling paddenstoel. Deze wil ik in mijn tuin neer zetten en eigenlijk van papier maché maken. Nu denk ik dat hij kapot gaat bij regen dus vraag ik me af of ik door buitenverf dit kan voorkomen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
18.1K

Het beste antwoord

Ja, maar je moet er wel wat voor over hebben.
Jachtverf is de beste oplossing als je het goed wil houden en weerbestendig wil maken. Ook moet je er voor zorgen dat de onderkant niet blijvend nat wordt, dus moet de paddenstoel op een voetje of zoiets staan.

Een heel leuk verslag van iemand die ook met andere materialen heeft geëxperimenteerd, lees je als je onderstaand linkje bekijkt. In ieder geval veel succes met de paddenstoel!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik heb hier buiten verf (dus waterproof) is dat ook goed? De paddenstoel staat op een steel dus het vocht kan weg. Er zit nog een laag pur schuim onder.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb je de conclusie van het experiment gelezen? Gewone buitenverf geeft niet heel goede bescherming, een 5/10. Als je daarna aflakt met jachtverf zul je vast een beter resultaat krijgen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bedankt! Aangezien ik al spuitverf voor buiten heb moet ik die toch maar gebruiken. Misschien laat ik hem toch binnen staan of moet ik meerdere lagen aanbrengen. Bedankt voor je info!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Graag gedaan en veel plezier van je kunstwerk!