bouw tekeningen van het huis zijn kwijt maar zijn nodig om g/w/l aan te laten leggen... wat nu?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4.5K
Antoni
9 jaar geleden
Misschien zijn ze te vinden bij het gemeentearchief of het kadaster www.kadaster.nl.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zou een installateur die bouwtekeningen nodig heeft niet de opdracht geven. Bij bestaande bouw wijkt de werkelijke situatie naarmate het gebouw ouder is meer af van de tekeningen. Zelfs bij nieuwbouw wordt maar zelden de getekende situatie gerealiseerd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oké maar heb de tekeningen nodig om gwl aan te vragen op aansluitingen.nl. Ik bel volgende week wel even of ze die echt nodig hebben.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoe oud is het huis?

Het beste antwoord

Een (kopie van) de bouwtekeningen van je woning kun je opvragen bij de gemeente. Daar zijn wel kosten aan verbonden. Maar elke gemeente heeft een kope van elke ooit in de gemeente gebouwde woning , inclusief legale verbouwingen. Je hoeft de boel dus niet opnieuw te laten inmeten en tekenen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+ inzien is vaak gratis. (dat is vast afhankelijk van de gemeente, soms zijn ze zelfs online in te zien)
Een foto maken mag soms, handig want dan heb je ze digitaal. Een kopie kost geld, maar valt mee.

Andere antwoorden (1)

Leidingen zijn altijd een probleem in woningen. Let op welke leidingen in de "dekvloer" liggen en welke ingestort zijn. Gemeenten hebben over het algemeen geen tekeningen van de leidingen in de woning. Het zou kunnen om de leidingstechnische tekening op te vragen bij de bouwer. indien dit niet mogelijk is kunt u een detectiebureau inschakelen om de leidingen in de woning in kaart te brengen om zo het exacte leidingsverloop te kunnen bepalen, om hier aanpassingen op aan te brengen.