Condens is gecondenseerd water. Dit water bevat geen zouten en is steriel en bevat geen bacteriën. Het is dus zuiver water. Dit is niet schadelijk de gezondheid.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee.

Een condenserende ketel is voorzien van een condensor, waardoor de waterdamp die wordt geproduceerd door het verbranden van gas of olie in de boiler condenseert tot vloeibaar water - vandaar de naam "condenserende ketel". De energie in de damp zou - zonder een condensor - normalerwijze via het rookkanaal naar de atmosfeer worden afgevoerd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar het kan wel bepaalde zuren bevatten die b.v. een zinken dakgoot aantasten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Met name een kleine hoeveelheid salpeterzuur.
Eén randopmerking: aangezien condenswater, zuiver water is en dus ook geen zouten in oplossing heeft, heeft het wel een mate van agressiviteit naar metalen toe.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit is inderdaad het geval, in het huis van moeder is de condenswater afvoer van de ketel op een oude zinken pijp gezet. Deze was in een half jaar tijd compleet weggerot, waardoor er vanaf de zolder tot en met de kelder een nieuwe afvoer aangelegd moest worden.