moet je voor goede geluidsisolatie altijd de hele muur isoleren?

Ik heb contactgeluid met de buurman zijn badkamer. Dit wordt versterkt omdat mijn bed vlak naast die muur staat tussen de badkamer en mijn slaapkamer.
Nu zou ik dat willen verminderen, maar aan mijn muur hangt ook een radiator (aan het voeteinde van het bed).
Is het voldoende als ik het stuk waar mijn bed sta isoleer voor geluid, om een verbetering te bekomen, of moet ook die radiator eraf (dat is natuurlijk véél meer werk).

9 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Ja , die moet er echt af,zelfs de kleinste kiertjes geven geluid door.
Zou goed onderzoek doen op internet,want wil je goede resultaten behalen,moet je er best veel werk van maken.
En houd ook je vloer in de gaten,is ook belangrijk,en het zou zonde zijn als je er geld voor uitgeeft, en het heeft weinig geholpen
Kan mij voorstellen dat je hier wat aan wil doen,herrie van de buren is een ramp,
zeker bij de slaap kamer.
Succes
burgos
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je hebt hier te maken met contactgeluid,dwz geluid wat via de constructie binnen komt.
Misschien kan je bepalen wat de overlast veroorzaakt,bv geklater van water in de douchebak,dat is vrij makkelijk te verhelpen dmv isolatie onder de douchebak.
Dan moet je even met de buren in gesprek.
Geluid moet je vaak bij de bron aanpakken en dan moet de andere partij wel willen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
liveisgreat
9 jaar geleden
ik hoor hem plassen, hij heeft heel veel vrienden die ook gaan plassen etc. Ik moet gewoon isoleren omdat de muur een eensteensmuur is;dus zonder spouw etc.
Een badkamer aan de andere kant van de muur is inderdaad heel irritant, want het gaat dwars door de muur. Er is een oplossing voor, deze oplossing is al voor je bedacht, kijk maar eens op https://www.akoestiekwinkel.nl
Mocht je ergens in midden-Nederland wonen, ga dan eens een kijkje nemen in de showroom, ze zitten in Gorinchem en laat je daar adviseren.
Ik heb zelf ook last van dat probleem, want door de week verblijf ik in een studentenhuis. Als er een student gaat douchen en ik lig in mijn bed, dan zit ik weer recht overeind.
Ik heb dat op een goedkopere manier opgelost. Ik heb de studenten gevraagd om niet meer na 23.00 uur te gaan douchen. Dat werkt heel goed. Ga dus eens met je buurman praten, mogelijk is hij heel begripvol en is het probleem daarbij opgelost.
3 weken geleden