Hoe heet dit? Snoerklem voor aan plafond

Ik zoek het dingetje wat op de foto staat.
Is dus bedoeld om een snoer van een hanglamp aan te hangen, waarna je ook de lengte nog kan aanpassen.

Toegevoegd na 11 uur:
Het is een soort trekontlaster, maar kom deze nergens tegen in een (web)winkel...
Moet toch te krijgen zijn?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geen idee, maar dit is redelijk eenvoudig te maken.
Zonder het gat voor het rode snoer is dit wel te koop.
Gat erin boren, schroefdraad in plafond en klein stukje schroefdraad met een gleufje erin voor een schroevendraaier om het snoer vast te zetten.

Antwoorden (2)

Een trekontlaster.
Je hebt hier verschillende soorten in.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Tja, maar als ik daar op zoek vind ik niet een soortgelijk iets...
Je zou kunnen zoeken op kabelklem.
Maar het lijkt ook op een houdertje dat ik ooit op een planchet bij de wasbak had zitten. In plaats van het rode koord zat er een metalen stangetje door. Misschien is het officieel helemaal niet voor een snoer? Hoe kom je aan de foto?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit is van een lamp van een vriend, maar die weet geen merk of winkel...
Heb al hij meerdere winkels gevraagd, maar nog geen resultaat...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Probeer eens bij www.snoerboer.nl
Die hebben het ding niet, ik heb al gekeken. Maar ze hebben wel een site vol andere leuke snoer-dingen. Misschien willen ze het graag in hun assortiment en kunnen zij wel vinden waar het vandaan komt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ga eens kijken op de website van massiev lampen