Waar koop ik leren stroken om hondenhalsbanden te maken?

Ik ben al een tijd bezig met het maken van armbanden van leer en suede, voor mensen. Maar ik kan in Nederland bijna geen leuke lederen halsbanden vinden, nu vind ik het leuk om eens zelf te proberen om zo'n halsband te maken.

Ik heb het een en ander gevonden op internet (vooral Amerkaanse websites) over latigo leer. Dit soort leert is uitermate geschikt om halsbanden mee te maken.

Maar goed, waar koop ik dit leer? Het liefst in stroken die ik zelf kan bijsnijden en kan bewerken.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (1)

Leren broekriem in stukken snijden. Wij maakten vroeger thuis zelf de halsbanden voor de geiten uit oude broekriemen waarvan de gesp kapot was. Uit 1 broekriem kwamen 4 halsbandjes.