Hoe maak ik plankjes in oude stalen lockerkast?

Wie heeft er een idee hoe je houten plankjes in een oude stalen lockerkast kan maken zonder gaten te boren in het staal?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
12.6K

Het beste antwoord

Ik zou het zo doen: even uit de losse pols getekend: http://freebits.nl/image/vAe
Als het ware tafeltjes op elkaar gestapeld. Voordeel is dat je toch nog de stalen wanden van de kast kunt zien en nog belangrijker misschien: het is heel weinig werk om het te maken. Als pootjes neem je vuren plankjes van bijvoorbeeld 2 x 4 cm. Die kunnen met kleine spijkers of schroeven aan de legplanken vastgemaakt worden, zowel boven als onder.

Toegevoegd na 1 uur:
Sorry, ik had vergeten dat je hieronder ook een plaatje kunt zetten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
Dit lijkt mij de eenvoudigste en beste oplossing! + 1 voor je antwoord!

Andere antwoorden (3)

Je kunt stevige Alles lijm of ijzer lijm gebruiken om platen vast te maken. Niet heel stevig.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dubbelzijdig tape,
maar dan van iets betere kwaliteit dan van de bouwmarkt.
Laatjes of beter een metalen hoek profiel tegen de wand plakken en plankje erop.

Sterke magneten, daar kan je een plank gewoon opleggen.

Toegevoegd na 7 minuten:
Eén magneet uit de link kan 10 kilogram houden.
Bij een dunne plaat van een lockerkast zal dat iets minder zijn,
maar 4 van die met een plank erop kan zeker 10 kg houden en dat is een redelijk stapel boeken.
Je kan altijd zwaardere of meer magneten nemen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
( uitgaande van 12 mm dik triplex ).
Als de lockerkast ( binnenmaat) 25 bij 40 cm is neem je 2 plankjes van 25 bij 40 cm
Hier plak je bij bijde in het midden een plankje op van 22.6 cm bij 40 cm
Het eerste plankje kan je dan op de bodem van de locker leggen. 22.6 boven.
Vervolgens maak je 2 plankjes van 40 cm , en de gewenste hoogte.
Deze kan je links en rechts in de uitsparing van het gelijmde plankje doen, en dus klemt tussen hout, en stalen zijwand.
Vervolgens leg je plankje 2 ( met uitsparing)er op met 22.6 naar beneden.
Nu zijn de zij/hoogte plankjes geborgd
Je kunt dit weer uitbreiden door hier boven weer een plankje 22,6 bij 40 op te plakken.
Enz, enz....

De deurpost van de locker is smaller dan de door mij geschatte 25 cm breed.
Maar door dat je alles in losse delen doet kan je het iets schuin naar binnen krijgen !

Je zou alles ook volgens die methode kunnen doen , door dikker hout in de juiste verstekken te zagen !

Ik hoop een deze dagen een foto bij te kunnen zenden..... Want zo heb ik het ook gedaan.
En hem zelfs naar nieuwe werkgever mee kunnen nemen.

Toegevoegd na 5 minuten:
Het bodem plankje zou ook ongelijmd met alleen een plankje 22.6 bij 40 cm kunnen !
Frimu2
9 jaar geleden
Frimu2
9 jaar geleden
Graag gedaan, ik heb deze uitdaging toevallig ook ooit gehad, ik wilde geen gebruikerssporen maken , om discussies achteraf te voorkomen.