uit welk materiaal kan ik best een buitendeur maken (voor een berghok)?

Ik heb een tuinhok getimmerd, maar er moet nog een deur in. door plaatsgebrek kon ik er niet voor zorgen dat er een standaard deur in past, dus ik moet er zelf één maken.
welk materiaal gebruik ik hiervoor best? Ik wil er niet teveel tijd in steken, maar het moet natuurlijk weerbestendig zijn...

Toegevoegd na 1 uur:
ik had graag een effen deur, plankjes is veel meer werk dan één stuk...

9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Als de deur weerbestendig moet zijn is geïmpregneerd tuinhout een goede optie.

Toegevoegd na 2 minuten:
Rabatdelen (met veer en groef) sluiten mooi op elkaar aan en geven een water en winddichte deur.
http://www.tuinafscheiding.nl/zweedse-rabatdelen--195-cm--gempregneerd/grp/2681
jc54
9 jaar geleden
Watervast betonplex, dat zijn die bruine platen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
liveisgreat
9 jaar geleden
kan ik die schilderen denkt U? ik bedoel ; mijn tuinhuis is bruin gelazuurd dus ik zou de deur in hetzelfde willen doen (of toch iets wat erbij past).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Schilderen kan altijd, je kan ook nog kiezen voor watervast verlijmd multiplex, dat is te schilderen als normaal hout.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je die maakt van 2 dunne platen met regelwerk ertussen is de deur mooi licht en stevig en heeft toch normale dikte.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waarom moeilijk, gewoon een dikke plaat en klaar ben je.