is het mogelijk te betonneren en kalleien als het af en toe regent?

Ik moet nog beton gieten (kleine stukjes) en kalleien, maar zoals het er nu uitziet, is er volgende week kans op regen. Mag ik deze werken uitvoeren als het af en toe regent (uiteraard in de droge periodes). En zo ja, zijn er voorzorgmaatregelen die ik moet nemen?

Toegevoegd na 29 seconden:
het is in de tuin dat de werken moeten gebeuren....

9 jaar geleden
6.2K

Het beste antwoord

Beton storten in de regen en als er buien kunnen vallen de eerste 24 uur na het storten is niet aan te raden, in de bovenlaag kunnen putjes komen en het uithardingsproces wordt verstoord door het vele water, waardoor de bovenlaag poreus kan worden en veel stof gaat afgeven.
Mocht dit het geval zijn kun je wel achteraf de bovenlaag bewerken met een water - cement papje, het beton mag dan niet vuil zijn voor een betere hechting.
Misschien kun je na het storten het geheel afdekken met plastic.

Voor kaleien moet het wel enkele dagen droog zijn (in ieder geval geen zware regenbuien).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Beton storten is geen probleem als de bovenkant niet super glad hoef te zijn.
Behoeft verder geen voorzorg, kan ook gewoon als het regent.

Kaleien weet ik niet zeker maar ik denk dat het wel langere tijd droog moet blijven.