wat kan ik best onder een ladder schuiven zodat die blijft staan?

ik ben met de ladder onderuit gegaan de ladder schoof weg naar achteren en ik zat er met mijn vingers onder. gelukkig niks ernstigs, alleen pijnlijke vingers en erg geschrokken.
nochtans is de onderkant van de ladder voorzien van een antisliprofieltje alleen in één bepaalde stand sta je op een stuk zonder profiel. en die stand is nu net de stand die ik nodig heb voor het werk.
wat is het meest efficiënte wat ik kan doen om de ladder op zijn plaats te houden? want nu stond ik nog niet zo hoog, maar ik moet hoger op om verder te werken....

9 jaar geleden
1.9K
Amadea
9 jaar geleden
Gebruik een veiligheidsladder! Die klap je uit en dan zet ie zichzelf vast. Kan je ook huren. Bijvoorbeeld zo een: http://www.almasy.eu/nl/thumbnail/full/566/ladders-stock.jpg
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zet de ladder goed neer, een armlengte van de muur. Lees de link, dan begrijp je het beter.
http://www.veiligheid.nl/tips-en-advies/ladders-trappen-en-steigers
ItisILeClerc
9 jaar geleden
@ Amadea
dat is geen ladder, maar een trap, waar dat probleem zich nooit voordoet
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
`en die stand is nu net de stand die ik nodig heb voor het werk.`
Die stand is dus niet bedoeld om zo te gebruiken. Dus niet doen. Hoe kunnen we nou weten wat bij jou handig is?
Eddijst geeft een optie voor buiten, maar ja, moeten er maar net tegels liggen. Om eerlijk te zijn: Als je dit niet zelf kan bedenken: klim dan niet op een ladder.

Het beste antwoord

Wil je echt zekerheid, haal dan wat tegels/ stenen weg en zet de ladder in het zand tegen de tegelrand aan.
Dan kan hij onmogelijk meer weg schuiven.

Toegevoegd na 1 dag:
het is me zelf twee keer gebeurd, dat de ladder weg gleed, ben er nu heel voorzichtig mee geworden. Vaak laat ik iemand anders de ladder tegen houden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

plaats, als je de ladder echt niet in een positie kunt zetten waarbij deze op de eigen anti-slip-pootjes staat, aan beide kanten een kunststof wigje tegen de pootjes aan (zo half eronder schuiven, zonder de ladder daarmee anders te stellen). Op deze manier werken die wigjes als anti-slip.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een rubber mat er onder leggen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+
Of zo'n antislipmatje dat je voor een paar centen bij Action kan kopen.
Een spanband of touw aan de onderste trede en die vastmaken aan een vast punt van de woning of object waar de ladder tegen aan staat.

Anders twee dikke spijkers tussen de klinkers slaan.