Kun je mouwen en rok naaien zonder naaimachine?

Ik wil aan een bestaand topje (nep-leer) zelf mouwen maken. Omdat ik geen naaimachine heb, zou ik willen weten of dit ook zonder kan.
Ook heb ik een rok die ik wil veranderen, door ander stof eroverheen te naaien. Deze 2 stukken zijn voor o.a : elf fantasy fair en andere horror/fantasy dagen. Ze worden dus meerdere keren per jaar gedragen, dus moet wel beetje fatsoenlijk worden.
Ik zat te denken bij de rok om die helemaal uit te rekken en dan pas de stof eraan vast maken, maar geen idee of dit zo wel kan.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (1)

Alles wat een naaimachine kan, kan je ook met de hand. Een naaimachine zal het sneller kunnen en vaak ook wel wat nauwkeuriger, maar als je met kleine steekjes werkt kan je met de hand ook een mooi resultaat bereiken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je geen naaimachine hebt maar wel een duidelijk idee van wat je wilt kun je dit het beste professioneel laten doen door een naaiateliertje waarvan er vooral in Amsterdam heel veel zijn. Ze zijn snel vakkundig en goedkoop..