Wat kan ik gebruiken als anti schuif, onder meubels?

Ik ben momenteel bezig met het maken van mijn eigen meubelstuk, dit wordt een kastje die niet recht tegen de muur staat, maar onder een kleine hoek.

Eigenlijk is het een soort van ladder die je tegen de muur zet en de treden zijn dan planken, waar je foto's o.i.d. op kunt plaatsen.

Omdat het meubelstuk onder een hoek staat en op parket, ben ik bang dat dit kan gaan schuiven. Ik ben geen voorstander van boren/plakken aan de grond en vastmaken aan de muur is wel mogelijk, de muur is 1 cm dik en dan hol, dus ook moeilijk om echt aan te bevestigen.

Ik dacht nu aan een soort van zacht rubber, dat ik vast maak onder de twee poten, doordat het zacht rubber is slipt deze vast op de grond. Wat kan ik hier het best voor gebruiken en waar vindt ik dit?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
6.7K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een oude binnenband van een fiets, als je daar stukjes vanaf knipt, dan kun je dat gebruiken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
anti-slip matje, prima spul. Zelf op maat te knippen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zoals al gezegd, antislip matje. Maar voor ladders zijn er specifieke anti-slip rubbers.In de poot, of over de poot.Siliconen pads, of matjes hebben niet de gewenste sterkte en profilering om grote gewichten op te vangen en hun werk te doen. Duurzaamheid is toch ook een vereiste, dacht ik.

Antwoorden (3)

Je kunt stukken uit een binnenband van een fiets hiervoor gebruiken, dat werkt goed antislip. Let hierbij er wel op dat je de juiste lijm gebruikt, die zowel hecht op hout als rubber, industrielijm bijvoorbeeld is geschikt. Ook kun je meubelwielen met rem eronder zetten, als de wielen op de rem staan glijden ze niet weg. Zwenkwielen met rem zijn onder andere bij bouwmarkten te koop.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er is speciale anti-slip-mat in de handel, o.a. bij Blokker verkrijgbaar. Als je je meubelstuk op een paar stukjes vloerbedekking zet, met deze anti-slip-mat er onder, blijft het vast wel staan.
http://www.blokker.nl/nl/blknl/anti-slipmat
jc54
9 jaar geleden
Bij Action hebben ze pakjes met verschillende vormen anti slip stukjes.
Dit is zelfklevend en gemaakt van rubber die je zo onder de poten van de ladder kunt plakken.