Hoe verwijder je spuitverf van een groot oppervlak?

Ik heb mijn fiets gespoten met vel roze verf van de action. Echter heb ik er niet aan gedacht dat de verf zou gaan dwarrelen. Hoe krijg ik dit weer van de grond (beton) af?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Verfverwijderaar ( decapant ) met schuurborstel verdelen op een stuk van de voer ( 1m² ).Dan met een schraper het product naar een ander deel trekken en insmeren.Het eerste deel reinigen, neutraliseren, en kan het tweede deel inwerken.Zo schuif je op, tot het produkt te gekleurd geraakt.Vuile decapant opnemen, en verse gebruiken.Steeds de procedure volgen.Als alles ontlakt is, schuren met een detergent, en goed spoelen. U zegt niet welke soort verf het is, en dat kan de werking beinvloeden ( smelten of vellen ) Je kan het ook proberen met een verfverdunner, die agressief genoeg is, zoals cellulose thinner. Met white spirit, aceton, syntetische verdunner, wasbenzine, etc. moet je er niet aan beginnen. Goed verluchten, en liefst met wat " draft " De ruwheid van het beton speelt een rol, qua schuren en spoelen.Na decaperen en opkuis, kan je er nog eens na met een hogedrukreiniger. Alles goed ontvetten en een betonverf er over is ook een oplossing.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Strooi er zand op en houd er een dansfeestje op, dan schuurt de verf er door het zand af. Je kunt natuurlijk ook flink "schrobben" met zand, of flink schuifelen.
jc54
9 jaar geleden
Als het beton is en geen geverfde vloer,zet je gewoon de hoge
druk spuit er op.

Toegevoegd na 3 dagen:
Las net in de telegraaf,Natufix.
Kijk ff op internet,hier schijn je alles mee weg te krijgen.
burgos