Kan ik een beschadigde schroefdraad herstellen?

Ik ben een oude stoel uit chroom aan het verfraaien. De hendel van de verstelbare rugsteun die ingeschroefd word is een beetje gebogen en beschadigd.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.4K
SimonV
9 jaar geleden
Ik heb op tv wel eens gezien dat ze de schroef dan intapen...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedoel je het draad van hendel? oftewel het buitendraad?
SimonV
9 jaar geleden
Draad van de hendel. Maar ik zag het, ben geen deskundige... :)

Antwoorden (1)

Als de beschadiging het gevolg is van de verbuiging, dan is het een kwestie van recht buigen en schroefdraad opsnijden. Het is wel te doen, maar je hebt dan wel een snij-kussen nodig van de juiste schroefdraad.
jc54
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat kan ik verstaan onder: snijkussen?
Ik ben van veel op de hoogte maar in dat soort materialen ben ik geen kenner ...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De grove manier is een harde moer er op draaien van dezelfde maat, als je deze met een steeksleutel over de hendel heen draait ben je de meeste beschadigingen kwijt, wil je de fijne manier zul je de tip van jc54 op moeten volgen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
JC54 bedoeld een draadsnijkussen, een meestal platte schijf met in het midden een gat met draad.Er zijn twee grepen aan, staafjes, die het snij ijzer over een stuk rond ijzer kan laten draaien, en zo draad trekkend.Over een reeds bestaand draadstuk, wordt de draad opgekuist, en enigzijns hersteld in de juiste vorm.Let wel, er zijn veel verschillende soorten en maten.Meet eerst de draad, of ga met het stuk naar een goede gereedschapswinkel.
jc54
9 jaar geleden
Op onderstaande link zie je hoe snijkussens er uit zien. http://www.vynckier.biz/nl/tappen--kussens/draadsnijkussens