Kan Glitsa over een gelakte trap? Of bijt het in de lak?

Misschien niet een vraag om de nederlanders wijzer te maken, maar ik zit er nu eenmaal mee. En hier krijg je toch redelijk goede antwoorden.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
9.1K

Het beste antwoord

Ja dit kan. Ik heb "glitsa voor vloeren" als transparante lagen over gekleurde verf gebruikt. Dit omdat glitsa een sterke laksoort is en de verf op trap op die manier goed beschermt. Dit werkt al jaren prima! Er bestaat ook speciale verf voor trappen. Deze zou je ook kunnen gebruiken, maar het systeem met de glitsa werkt ook goed. Ik heb de trap met acrylverf (op waterbasis) in de juiste kleur gelakt (Dit droogt snel, dus de trap was weer snel te gebruiken), daarna als extra bescherming nog twee lagen glitsa erover gesmeerd.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
trappen schilder je het handigst om en om, eerst de even treden, als die droog zijn de oneven (of andersom, dat maakt niets uit) op deze manier kun je je trap gewoon blijven gebruiken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Probeer dat maar eens als er kleine kinderen over de trap naar boven moeten!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb het destijds niet om en om gedaan, maar in één keer. Glitsa droogt snel, dus toen de kinderen naar school waren lakken en 's avonds gewoon weer over de trap naar boven.
Succes met de afwerking.
Groeten,
Ruth

Andere antwoorden (3)

Bij mijn weten is Glitsa gewoon een merk voor verven.
de meeste oliebasis lakken hechten minder goed op watergedragen lakken, andersom gaat wel goed.
wat zit er nu op je trap? en welk product van Glitsa wil je aanbrengen?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Top dat je bereid bent te helpen en verdere vragen stelt!
Stel deze vraag eens bij de link. Daar haal ik veel goeie klusinformatie vandaan.

succes!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ja, maar je moet de trap wel eerst licht opschuren. En checken of de ondergrond op waterbasis is of niet. In het eerste geval glitsa op waterbasis gebruiken.