Hoe sluit je een tuinslang aan op een keukenkraan met uittrekbare sproeikop?

Dit is een voorbeeld van de kraan http://www.kranenreus.com/images/grohe_delta_mix_keukenmengkraan_171702.jpg

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
8.5K

Antwoorden (2)

Twee mogelijkheden: de perlator van de kop af schroeven en hier een verloopje op zetten dat op bijvoorbeeld een gardena aansluiting past (of gewoon een slagpilaar). De andere mogelijkheid is om het uiteinde van de slag los te halen. Ook die zit weer ergens opgeschroefd middels een wartel. Ook daar zou je ( eventueel met een verloop) je slag op kunnen aansluiten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is het niet beter om de leiding te onderbreken ( onder het aanrecht ergens) en daar een dubbele dienstkraan plaatsen?
Dat heb ik toevallig laatst gedaan om een opblaasbadje van warm water te voorzien.

De "douchekop" schroef je van de slang. Vervolgens monteer je een verloopje zoals op de foto. Een passende Gardena-aansluiting, en klaar!

Zie foto's voor mijn oplossing.
Plaatje bij antwoord
bamibal
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Had ik even niet aan gedacht. Die kan je natuurlijk ook nog losschroeven
+-je