Hoe maak je best spijkers aan elkaar vast?

Ik ben leerling op een kunstschool en voor mijn examen opdracht voor functioneel ontwerp moest ik iets functioneel maken met afval. Als afval had ik spijkers gekozen, maar ze zien er een beetje speciaal uit omdat mijn spijkers op hun kop een klein vierkantje hebben. Nu had ik het idee om een kaarsenhouder te maken, maar hiervoor moet ik de punten van mijn spijkers op zo een vierkantje krijgen en nu is de vraag hoe doe ik dit het best zodat het stevig blijft?

Alvast bedankt x

Ps. Zeg geen ijzerdraad want dat heb ik al geprobeerd en dat lukt niet zo goed
Pps. Ik mag maar 1 bindmiddel gebruiken.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Solderen?

Antwoorden (4)

Plakband kan wel helpen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Helaas moet het er ook een beetje mooi uitzien. Geloof me als ik plakband mocht gebruiken zou ik het doen. :P
Door ze aan elkaar te lassen.
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Iets dat mogenlijk is op school? Ps. Sorry dat ik zo moeilijk doe
Amadea
9 jaar geleden
Als jij op een technische school zit kan je vanzelfsprekend daar lassen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
klein spul lassen is moeilijk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar ik zit op een kunstschool, geen technische
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Solderen kan misschien wel?
Ik gebruik als verbindingsmiddel eigenlijk maar een aantal materialen. Zelf heb ik een tijdje in Zuid-Frankrijk gezeten waar deze middelen ook veelvuldig toegepast worden. Het meest gebruikte verbindmiddel voor spijkers is Furoflux®. Dit materiaal is verkrijgbaar bij de meeste apotheken maar je zou ook eens het Kruitvat kunnen proberen.

Succes, maar dat moet wel lukken met dat top spul!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Lijmen of solderen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Met wat voor lijm dan best?
Castle
9 jaar geleden
Metaallijmen:
http://www.twenga.nl/metaallijm.html
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zou voor een 2 componentenlijm gaan.
Vooral omdat je een klein contact oppervlakte hebt. http://www.bison.nl/nl-nl/producten/647-2-componentenlijmen/product/2284-kombi-metaal/ Een nadeel van lijmen is, dat het een tijdje duurt voordat het droog is.
Je zal alles ook tijdelijk met plakband of schilderstape o.i.d. vast moeten zetten.
http://www.bison.nl/nl-nl/producten/647-2-componentenlijmen/product/2284-kombi-metaal/how-to/ Met solderen zit het meteen vast, zo kan je sneller werken. ps. misschien werkt secondelijm ook goed genoeg, dat zou ik eerst even testen.