Hoe zorg ik er voor dat er geen vlekken in lichte muurverf komen als ik dit op de muur rol?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hallo, ten eerste moet Uw muur goed staan.Zuiver en stabiele ondergrond.Eventuele herstellingen met vulmiddel of plamuur eerst gronden.Best met een primer.En dan naargelang de afwerking, mat of met glans ( satijn ) Op een matte kleur zie je minder foutjes, maar niet goed gegronde plekken zijn des te opvallender.Met glans zie je meer foutjes, maar minder vlekken.Veel hangt af van het licht (strijklicht) en de kleur.Maar wat is voor U een lichte kleur.Persoonlijk vind ik nog steeds een afwerking in synthetische matte lak het beste.Neem een goed merk, want geloof me, ik zou nog geen kelder willen witten met sommige muur en plafond verven.Dan is er de juiste rol nodig, temperatuur van de muur, de vaardigheid en snelheid om de verf er binnen de tijd op te zetten.Met een goede ondergrond (niet zuigend) een goede verf ( latex of acryl) of een synthtische, kan je langer in de verf rollen.Wanneer je terug in een reeds opdrogende verf rolt, trek je de verf terug wat op en maak je structuur, die opvalt( niet bij alle verven) Bij twijfelachtige ondergrond, isolatieprimer gebruiken.Wil je een matte afwerking, zet dan indien mogelijk, de eerste laag in satijnglans.

Antwoorden (2)

De muur eerst goed schoon maken, de verf goed omroeren en gelijkmatig aanbrengen.
Als dit alles goed gebeurt, heb je een mooie egaal gekleurde muur.
jc54
9 jaar geleden
Mogelijk dekt de verf niet in een keer, dan heb je inderdaad vlekken, dus na het drogen nog een keer doen.