Hoe lang moet ik wachten voordat ik de geverfde kozijnen weer kan afplakken?

Wij willen in de kamer/keuken sierpleister op de muren. Nu willen we dit zo snel mogelijk laten doen. Alleen de kozijnen moeten ook nog worden geschilderd. Het handigste is om dit voor die tijd te doen denken wij. Alleen als ik het deze week verf en volgende week wordt het voor de sierpleister op de muren afgeplakt, trek je dat de verf er niet direct weer af? Hoe lang moet het gedroogd/uitgehard zijn? Of kan ik zelfs gewoon het aantal uren op de pot verf aanhouden?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4.3K

Het beste antwoord

Welke verf heb je gebruikt? Watergedragen of synthetisch? Beide zullen na een week zeker hard genoeg zijn.Gebruik in ieder geval speciale afplak voor geverfde of twijwelachtige ondergronden.Zelfs op behang kan je tegenwoordig afplakken.In elke Doe het zelf vind je deze.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor de reacties! Dan wordt het inderdaad gewoon eerst verven. Ik heb Histor verf op waterbasis is dat geloof ik.

Andere antwoorden (1)

dit is afhankelijk wat voor verf je koopt. ook moet dit op het blik staan. dan staat er iets als "hard/ droog in ... uur".
dit kan variëren van een paar uur tot een ruime dag. afhankelijk wat je koopt.