Hoe leg ik een houten vloer op een niet egale ondervloer en zonder mes en groef?

De vloer moet komen in een jaren 30 woning en heeft een niet helemaal egale houten ondervloer. We hebben eiken houten planken uit een ander huis gehaald en aangevuld met nieuwe planken. We laten de bestaande planken schaven zodat ze dezelfde hoogte hebben als de nieuwe planken. Mes en groef van de oude vloer passen niet in de mes en groef van de nieuwe vloer dus willen we die eraf zagen. Op kunnen we beter eerst oud leggen die wel passen en daartegenaan een strook mes eraf zaken en de nieuwe planken in elkaar leggen. Ik hoor het graag.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (2)

Voordat je het laminaat kan leggen zou je eerst je vloer moeten egaliseren. Hier zie je een youtube filmpje wat het inhoudt; http://youtu.be/uriNnhOr8rI
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Egaliseren met hout op dikte, of droge chappe ( plastiek er rond)Of egaliseren met een goed vulmiddel zoals knauf, polyfilla, aguagip.Dan dunne plaat er over, en weer dunne plaat geschraagd.Elke laag mag verlijmd worden met een acryllijm.Als laatste de plankenvloer (weer geschraagd op de laatste platen) al dan niet gelijmd.