Het aanbrengen van raapwerk, een dikke laag gipsmortel of cementmortel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oke, begrijp ik.
Als ik nu een lelijke muur wil aanrapen met een cementmortel die ik later wil sausen waar moet ik dan op letten,m.a.w. wat is belangrijk
om te voorkomen dat alles weer van de muur valt?
Ik bedoel een buitenmuur...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ben geen stukadoor.
Gipsmortel is een stuk makkelijker te verwerken en gladder af te werken.
Cementmortel is voor zover ik weet voor onder tegels in natte ruimtes zoals badkamers. Of het ook voor eindafwerking geschikt is?? En of dat voor een doe-het-zelver te doen is?? Buitenmuur?
Enkelsteens / vochtig: voorzetwand.
Droge spouw: een voorstrijk gebruiken (welke is afhankelijk van de staat van de muur.