Ik ben laminaat aan het leggen maar in de lengte komt er net iets te veel ruimte tussen laminaat en de muur wat kan ik hieraan doen?

de plint heeft net meer laminaat nodig om niet om te vallen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Met een dun strookje laminaat opvullen en de plint vastzetten.
paulus811
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als ik het goed zie dan is dit een deurpost of iets in die trant, en ligt het laminaat voor de rest wel strak tegen de muur aan. Als het alleen maar om een klein randje gaat dan kun je gekleurde kit gebruiken om de rest op te vullen. Zoals bijvoorbeeld deze: http://www.vloertotaal.com/c-780225/kleurkit/

Toegevoegd na 2 minuten:
als toevoeging: dat betekend dus niet dat je het gebruikt als lijm om het vast te plakken, maar dat je het echt een klein beetje als opvulling gebruikt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
Laminaat strak tegen de muur leggen is niet verstandig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ omdat ik door je 1e zin het probleem zie. (denk ik)
Het gaat alleen om de rond langs de drempel en niet langs de rest van de muur. Het mooiste: van alle planken langs de muur een randje afzagen. (veel werk) zodat het bij de drempel aansluit. (niet te strak, met dit weer 5 tot 10mm) makkelijker: van een plank een randje afzagen, en dat aan de plank lang de drempel klikken.
Kost je een plank als je het nu doet, maar waarschijnlijk houd je wel een randje over bij de muur aan de andere kant.
Kan je ook nu al doen omdat je er makkelijker bij kan. Dan oppassen dat je de plank niet verder beschadigd, dan kan ie er vast nog aan de andere kant in.
Zo te zien ligt de rest van het laminaat er nog niet dus je kan de sponning nog inzagen in die eerste strook. Even de diepte van de sponning meten en die diepte aan weerszijden van het kozijn eruit zagen. Alles sluit dan mooi aan.