ik heb twee lekkende radiatoren. Kan het alleen om de kranen gaan? zie foto's.

Op de eerste foto lekt het aan de rechterkant, waar de leiding uit de muur komt, op de tweede foto lijkt het vocht uit de verbinding met de radiator te komen. Gaat het er dan in beide gevallen om dat je de kraan vervangt? Verder ken ik de procedure voor het vervangen van een radiatorkraan (hier gelezen :)): de pomp stoppen - alle radiatoren dicht zetten - het water niet aftappen, maar wel de waterdruk verminderen via de aftap/vulkraan, daar waar je na het verwisselen van de radiatorkraan de installatie weer opvult - als de druk van het systeem is dit kraantje dichtzetten - defecte radiatorkraan verwisselen - de installatie weer vullen met water. Dank je wel om uw licht hierop te laten schijnen :).

Toegevoegd na 1 uur:
foto 1: [IMG]http://i57.tinypic.com/5ff3f7.jpg[/IMG]
foto 2: [IMG]http://i60.tinypic.com/280l740.jpg[/IMG]

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

http://nl.tinypic.com/view.php?pic=5ff3f7&s=8
Wat is boven?
Waar komt het water vandaan?
Uit de muur of uit de koppeling?

Als uit de koppeling dan die heel iets aandraaien, dat kan gewoon met het water erop.
Je kan geluk hebben, maar het kan er ook erger door worden, dan ligt het eraan waardoor het komt, waarschijnlijk niet de kraan zelf maar de koppeling. Dan zal je waarschijnlijk een kleine stukje buis moeten vernieuwen.

In het 2e geval, inderdaad de kraan eraf en er weer op. met nieuw teflon tape (of iets anders)
Nieuwe kranen is waarschijnlijk niet nodig.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het water komt uit de koppeling, dus de koppeling lekt. Dat is meestal op te lossen door de koppeling een heel klein stukje los te draaien en daarna wat vaster.
Lukt dat niet, dan zit er vuil in de wartel, of is de knelring beschadigd. Dat oplossen is werk voor iemand met ervaring. Er zijn knelringen met maar één knelrand, die hardnekkige lekkages vertonen
Zijn de leidingen van koper, dan heeft de installateur de steunringen in de buis vergeten, en helpt aandraaien maar tijdelijk.