ik wil eiken keuken schideren moet ik het aanrechtblad nog bewerken ??

Toegevoegd na 2 minuten:
de deurtjes kan ik gewoon lakken ?
maar het aanrecht blad is van ander hout.
moet ik het dan voorlakken of zoiets ?

Toegevoegd na 11 minuten:
ik wil hem wit schilderen !!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Je moet eerst de keuken ontvetten, daarna schuren met middel grof schuurpapier, daarna nogmaals schuren met fijn schuurpapier. Daarna neem je het stof af en zorg je dat de keuken stofvrij is. Vervolgens breng je een grondverf aan, daarna weer fijn schuren en dan een hoogglanslak. Na de hoogglanslak breng je de toplaag aan, dit kan zijdeglans of hoogglans zijn. Bij het keukenblad doe je hetzelfde, maar kies je als toplaag een goede harde, kraswerende transparante lak, breng bij het keukenblad meerdere lagen aan. Kies voor kwaliteitsverf, bijvoorbeeld Sigma, ga naar de verfspeciaalzaak voor het juiste advies over materiaal en technieken.

Toegevoegd na 2 dagen:
Het keukenblad verven is niet aan te raden, tenzij je bereid bent altijd onderzetters en snijplanken te gebruiken. Het keukenblad kan geen warmte, damp, of kruiden meer verdragen, de natuurlijke kleurstoffen zullen in de lak trekken en niet te verwijderen zijn.. Ook is het nog de vraag of het tegen vocht bestendig zal zijn. Beter is het het keukenblad te vervangen door kunststof bijvoorbeeld. Het kunststof van nu, ziet er mooier uit dat dat van vroeger en is betaalbaar. Er zijn op het moment veel acties op keukengebied.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
burgos
10 jaar geleden
Aanrecht blad verven kan echt niet hoor.
Dat wordt een puinhoop.(tenminste als je het wil gebruiken Haha)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, daar heb je wel een goed punt. Het is inderdaad niet aan te raden, tenzij je bereid bent altijd onderzetters en snijplanken te gebruiken. Het keukenblad kan geen warmte, damp, of kruiden meer verdragen, de natuurlijke kleurstoffen zullen in de lak trekken en niet te verwijderen zijn.. Ook is het nog de vraag of het tegen vocht bestendig zal zijn. Beter is het het keukenblad te vervangen door kunststof bijvoorbeeld. Het kunststof van nu, ziet er mooier uit dat dat van vroeger en is betaalbaar. Hou de acties in de gaten bij de bouwmarkten en keukenbedrijven.
Bedankt voor je waardevolle opmerking burgos.
burgos
10 jaar geleden
Nou bedankt,wij zijn meubel boeren,dus verven van een aanrecht blad brrr kan echt niet