Behang blijft loslaten aan de randen... iemand een tip?

Ik heb nu verschillende wanden behangen en verschillend behang gebruikt, maar één soort vliesbehang wat ik heb wil maar niet blijven plakken aan de randen. Ik heb al van alles geprobeerd maar het blijft steeds op plekken loslaten. Echt geen gezicht. Iemand een tip voordat ik van ellende alles er weer af haal en ander behang probeer? Misschien andere lijm gebruiken dan behanglijm of zoiets?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
17.6K

Het beste antwoord

Als je zeker weet dat je voldoende lijm gebruikt hebt onder je behang. (wellicht het geval anders zat het ook halverwege los) kan het aan de ondergrond liggen. Ik zou de plekken waar het behang loslaat voorzichtig met een heel fijn schuurpapiertje schuren, dan een beetje behanglijm op de muren (als voorstrijk zeg maar) en vervolgens gewoon behangen zoals je gewend bent.

Voor vliesbehang geldt sowieso speciale lijm (Perfax Roll-on of Perfax Gel) en de muur inlijmen. Dit moet zo dik gebeuren dat je erin kunt schrijven. En dan op de muur ong. 1,5 baan breed inlijmen, 1 baan plakken, weer 1,5e baan lijmen en 1 baan plakken enz enz.

Let op met tocht !!! (om blaren en bellen te voorkomen)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik had zo zitten priegelen met allerlei soorten lijm ertussen etcetc dat het er steeds slechter uit ging zien. En op een moment was ik het zo zat dat ik alles eraf heb getrokken en weggegooid. Ik denk idd dat het aan de ondergrond ligt; het zijn gipsplaten dus misschien dat ik ze (zodra ze helemaal droog zijn) toch maar ga voorstrijken. En dan een nieuwe poging wagen met dik lijm, dat het zo dik erop moest dat je erin kunt schrijven wist ik niet, dank voor het advies.

Andere antwoorden (3)

Er is speciale behanglijm voor vliesbehang, daarmee zou het goed moeten blijven zitten als de muur waarop je het aanbrengt goed schoon, droog, vast, vlak en zonder vochtproblemen is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Lijm voor glasvezelbehang.Niet goedkoop maar werkt als een tierelier.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Haal de nu losse randen wat naar voren en smeer de muur in met ouderwetse witte houtlijm iets verdunnen met water,laat alles een nacht drogen.
En smeer daarna alle randen een keer in met wat verdunde houtlijm,laat even intrekken en daarna goed aan rollen met een droge verfroller of behangnadenroller
Overtollige lijm weg halen met een vochtige theedoek
Probeer eerst een klein randje voor de zekerheid!
Succes