Mijn thermostaatkraan gaat erg stroef. Kan ik hier iets aan doen?

De thermostaatkraan in mijn douche gaat erg stroef bij de temperatuur instelling. Ik moet met twee handen en een doek ertussen draaien dan lukt het nog net. Kan de kraan vanbinnen gereinigd worden ofzo?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.3K

Antwoorden (1)

Hallo,binnekant therm.kraan waarschijnlijk verkalkt, u moet hem verwijderen en 24uur in een bak met pure azijn leggen (met een geopende stand) weer monteren en evt. rubbers vevangen, 99% zeker dat het probleem opgelost is. gr. Ludgardon
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mogelijk is dit niet voldoende en zit er teveel kalk in,
dan moet de kraan uit elkaar.
Dit is zeker een goeie 1e poging.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In de meeste gevallen is een paar keer spoelen met kalkverwijderaar voldoende. Zeker als je de knoppen er af haalt. Er komt geen kalk in de kraan, alleen onder de knoppen.