Hoe moet ik de stenen halveren voor een border?

Ik wil een border maken van borderstenen van 30x15x15. Maar als ik deze in verband wil leggen heb ik natuurlijk veel halve nodig. Hoe kan ik deze het beste zagen. Ik heb een haakse slijper maar durf het niet echt aan om hiermee deze stenen te gaan zagen. Zijn er andere mogelijkheden. Ik ben een vrouw die best wel handig is maar het moet natuurlijk niet te zwaar zijn.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
12.3K
paulus811
10 jaar geleden
15cm dik? Ik kan het me bijna niet voorstellen.
Antoni
10 jaar geleden
Zijn de halve stenen niet ook gewoon te koop op dezelfde plek waar je de gewone stenen hebt gekocht? Je zal niet de eerste zijn die stenen nodig heeft van de halve lengte!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
paulus het zijn geen tegels maar border blokken. Antoni, er zijn inderdaad halve versies maar dat zijn juist diegene die ik heb. de hele versies zijn 60 lang en dat vond ik te lang. bedankt voor het mee denken

Het beste antwoord

als je stenen genoeg heb kan je ook de eerste steen op zijn kant zetten, die moet dan alleen wat dieper ingegraven worden. Maar een tegelsnijder is zo gehuurd bij de doehetzelfsupermarkt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik zou een tegelzaag voor beton huren bij boels bijvoorbeeld. 15cm is erg dik, maar voor een tegelzaag een makkie.
paulus811
10 jaar geleden
Ik moest ook eens een paar stenen doormidden hebben. Met de slijptol ging dat prima (denk aan minstens een veiligheidsbril! I.v.m. stof de boel natmaken of aan de windzijde gaan werken zodat het wegwaait). Ik kwam er niet helemaal doorheen, dus van alle zijden slijpen en dan eraf tikken. Bij grote aantallen zou ik een tegelknipper huren.