hoe maak ik een betegeld balkon waterdicht?

het betegelde balkon van ons vakantiehuis is niet meer waterdicht. Er zij wat voegen weg etc.
Met name als er sneeuw is blijven liggen, sijpelt het dooiwater langzaam door.
Wie heeft er een suggestie om dit op een goedkope en simpele manier op te lossen. Ik heb 2 linker handen en een slecht gevulde portefeuille. Zelf dacht ik aan een laag bitumen eventueel afgestrooid met split. Iemand suggesties voor wat betreft materialen?
bedankt voor het meedenken

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
je zou een paar golfplaten kunnen halen bij de bouwmarkt deze zijn niet al te duur en hebben een lange levensduur en dichten perfect af .

Antwoorden (2)

Is het de bedoeling dat je het balkon kan blijven gebruiken.
Bitumen (ook met split) is daar niet echt geschikt voor, zeker niet als de zon erop staat.

Ik zou voor een coating gaan:
http://www.coatingprotect.eu/EN/coatings/super-therm-r.html
http://www.hypertectum.nl/NL/producten/hypertectum.html?PHPSESSID=419745cdd94500c82a6cc13e6ca15fa2
Welke precies, vooral omdat het om een balkon gaat, zou ik aan een specialist vrager.
Het kost ongeveer 200,- per 10kg en je gebruikt 1 tot 2 kg per m2. Het verbruik zal aan de lage kant ligt op gladde tegels.

Misschien zou je het zelfs alleen in de voegen kunnen later lopen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou de voegen uitkrabben (daar zijn speciale apparaatjes voor) en opnieuw voegen. Dan ziet het er weer keurig uit denk ik. De losgelaten voegen alleen plaatselijk uitkrabben kan ook als je een beetje kleurverschil niet erg vindt.
paulus811
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is ook mijn 1e optie en waarschijnlijk de goedkoopste als je het zelf doet. Hoewel ik een paar kapotte tegels zie en wat vlekken en zo, misschien ook losse tegels?
Met 2 linker handen misschien lastig. ;-) ps. die apparaatje werken alleen als de voeg niet te smal is.
paulus811
10 jaar geleden
Jackd, klopt wat je zegt. Een gebroken tegel uitbikken en een nieuwe plaatsen is met een beetje beleid ook nog wel te doen. Het apparaatje dat is zag was een 'renovator' bij Tellsell (ben daar geen fan van maar ik heb een dolenthousiaste collega die zo'n ding heeft) Maar een paar voegen vernieuwen kost je inderdaad de kop niet.