Hoe schilder ik over oude waterschade heen?

We zijn het pafond aan het schilderen me structuurverf. Maar na 3 keer, blijven de oude waterkringen (die allang droog zijn) er nog steeds doorheen komen. Iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De vochtvlekken gewoon even voorstrijken met verf op terpentinebasis. Daarna met latex aan de slag. Succes verzekerd. Zelf ook net gedaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wegenwit. Dit is verkrijgbaar in de betere speciaalzaak.

Het beste antwoord

In de bouwmarkt zijn verschillende grondverven/voorstrijk voor muren en plafonds te koop met een isolerende werking. Deze breng je aan over de vochtplek (als deze droog is), laat je drogen en dan kun je er met gewone latex overheen. Duur is hierin niet altijd beter dan de goedkope merken.
Je kunt het ook met een gewone grondverf doen, breng dan 2 lagen aan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ voor je antwoord,
alleen is deze link iets duidelijker:
http://www.alabastine.nl/product/voorstrijk-vlekken/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt, prima link inderdaad. Prettig ook, dat daarin staat hoe je dit gebruikt.
Castle
10 jaar geleden
Plus

Andere antwoorden (1)

Bij Action zijn bussen isolatiespray te koop,spuit die op de vochtplekken en wit het daarna over met latex van een goed merk zoals Histor of Latex.
Je hoeft het dan maar één keer te witten en vaak zijn deze merken muurverf ook nog in de aanbieding waardoor je nog goedkoper uit bent vergeleken met het huismerk waarmee je vaak 2 tot 3 keer alles moet witten wil het er een beetje goed uit zien.