Hoe repareer ik mijn holle deur, zodat mijn deurklink weer werkt?

Het hout is droog, als je de deurklink gebruikt beschadigt ie de deur alleen maar meer. Kan ik de deur opvullen met plamuur o.i.d en schroeven gebruiken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

Wat u zou kunnen doen is de deur dikte te meten wat tussen de buitenste delen zit (dus bijv. deurdikte is 40 mm - 1 mm van de buitenkanten samen opgeteld) dus het hout wat er tussen in overblijft is bijvoorbeeld 39 mm dik.

Dan zou je bijvoobeeld een een klos hout kunnen gebruiken van 200 x 200 x 39 mmdie hoogte van 200 mm hak je met een hamer en houtbeitel uit de deur vanaf de kopsekant van de deur. (dus de dikte v/d deur waar je de schroefjes van het slot zie zitten)
Dan neem je bijv boven het slotgat bijv 5 cm en vanaf die 5 cm dan 20 cm naar beneden. dan zorg je er voor dat jouw klos daar precies in past. wanneer je dat heb lijm je de klos met een goede houtlijm op de beide vlakken van 200 x 200 plaats je de klos in het uitgehakken gat. dan zou je de klos even op kunnen klemmen met 2 kleine lijmtangen. Let wel op dat je met de lijmtangen de deur niet beschadig want bij sommige lijmtangen zit een knobbeltje in de ring die wat verder uitsteken dan de ring waardoor je hele kleine deukjes kan krijgen.

Dat laat je even een tijdje drogen en wanneer de lijm uitgehard is heb je weer een goede basis om je deurklink te monteren.