moet hoofdkraan uit bij het instellen van de thermostatische kraan?

mijn douchewater wordt niet warm genoeg, nu wil ik dit anders instellen. maar ik vraag mij af of ik hiervoor de hoofdkraan ook uit moet draaien?

het gaat om de 1 handgreep thermostatische kraan van Venlo (woningbouwspul). Nimbus 1hendel new heet het.
in de gebruiksaanwijzing die ik via google gevonden heb staat dat ik onder de hendel met inbus het schroefje moet losdraaien de kapjes eraf en dan kom ik bij het themperatuurwerk.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Niet als het voldoende is om alleen de mantel van de knop te verzetten. Als ik het zo hoor dan zit er ook verkalking in de thermostaat. Diie moet dan ook ook los om te ontkalken. Om dan een nat pak en een natte boel te vermijden is het wel aan te raden om de hoofdkraan af te sluiten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je aan de waterleiding iets wilt veranderen of er aan wilt werken, dan is het wel het veiligste om de hoofdkraan even af te sluiten. Gaat er iets mis en de hoofdkraan staat nog open dan staat de hele zaak gauw onder water en dan de hoofdkraan in paniek afsluiten gaat dan ook nog meestal mis.