Op zich is 6 cm voldoende zonder isolatie voor privegebruik. Wel moet de binnenkant onbehandeld zijn en blijven. Een houten vloer kan bij privegebruik toegepast worden. Een plat dak hoeft geen probleem te zijn maar wel het plafond met 8 cm. steenwol isoleren met afgetaped aluminiumfolie aan de binnenzijde van het steenwol. Heel creatief is een laag zand op het dak dat daarnaast ook isolerend werkt. Je kunt er zelfs gras of plantjes op laten groeien.
Twee los van elkaar gemonteerde glasplaten is het beste. Dubbelglas (vacuum) kan breken door temperatuursverschil binnen en buiten (kromtrekken) maar ik zie het ook vaak goed gaan.
Succes!

extra linkje!

http://www.plazoo.com/nl/news/buiten-sauna-buitensauna-uit-finland-bij-langen-recreatie-topkwaliteit-blokhutten-saunafunctie.htm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Netjes en correct antwoord! +1
Kijk eens op onderstaande link: Zelfbouw buitensauna..