Waarom komt de verf los van onze schilderkeuken?

Onze schilderkeuken is net herschilderd in ander kleurtje. Nu komt deze kleur los. Volgens schilder moest er geen primer op enkel ontvetten en opschuren. Wat nu?

10 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Waarschijnlijk niet goed ontvet (met te weinig ammonia) of te koud water en niet nagewassen met schoon water. En niet goed geschuurd.
Eerst schoonmaken en dan pas schuren, en niet andersom.
Daar je dan het vet in de ondergrond schuurt waardoor de verf ook geen hechting heeft.

Toegevoegd na 5 minuten:
En als er meerdere lagen verf overheen gezet zijn, zijn de lagen met een te korte uithardtijd (minder dan 24 uur) over elkaar heen gesmeerd. (er van uitgaande van een normale kamertemperatuur)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
doralien
10 jaar geleden
Expert van de verf heeft gezegd, niet genoeg geschuurd...nu afwachten of wij de kosten van herschildering moeten dragen....Iedereen hartelijk dank voor jullie reacties.....

Andere antwoorden (2)

Tja,dat is rottig,er zit niks anders op dan je deuren kaal te schuren.
Keukens zij altijd vet,dus de deuren zijn niet goed ontvet,en dat i juist zo
belangrijk.
Verstand op 0,en schuren de handel,neem een elektrische machine,dan
valt het wel mee.
Succes
burgos
10 jaar geleden
Wellicht afhankelijk van de ondergrond, maar het kan inderdaad zijn dat er niet voldoende geschuurd of ontvet is. Maar het kan ook zijn dat er toch een primer nodig was, de ruimte te koud was, de lak die er al op zat niet goed hechtte en daardoor opgeweekt is door de nieuwe laag.
Verfblogger heeft een blogpost geplaatst over hoe je een keuken schilderen moet aanpakken. Misschien kun je daar je werkwijze nog eens nakijken.

http://www.verfblogger.nl/keukenkastjes-schilderen-hoe-pak-je-dat-aan/

Omdat ik niet weet hoelang je het tot nu toe hebt laten drogen kan het ook zijn dat het nog niet uitgehard is. (kan 1-2 wk duren) Mocht het dan nog niet hechten dan zit er niets op dan alles verwijderen (evt. met afbijt) en opnieuw beginnen