Kun je messing verven?

Ik heb een staande lamp (vloerlamp/plafondschijner) waarvan de stang messing (of messingkleurig?) is. Ik zou deze graag verven in een aluminium of chroom-kleur. Kan dit? Ofwel: pakt grondverf op messing?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
6.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Probeer het eens met een vochtig schuursponsje, als je mazzel hebt schuur je de kleurlaag er daarmee in 1 keer af, anders is verven alsnog een optie.

Antwoorden (1)

heel licht opschuren. Met water reinigen. En daarna met primer behandelen. Daarna kun je het verven met een chroom of aluminium kleurende lak.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als het koper na het schuren niet al verdwenen is, dan kun je het op deze manier doen, er mag ook andere lak op, maar de primer is belangrijk. +
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ok - ik ga het proberen. Zal het resultaat nog laten weten voor wie geinteresseerd is. Bedankt allen.