Ik heb een trapleuning in een huis van 1930 die gesloten is, weet iemand wat onder die platen kan zitten, is het mogelijk deze open te maken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Doe even een fotootje. Dan snappen we wat je bedoelt.

Het beste antwoord

Mogelijk stuit je op iets als bijgaande foto, maar wees niet verbaasd als er spijlen beschadigd zijn of ontbreken.
In de jaren 50 en zestig werden profielen e.d. vaak weggewerkt door er een plaat multiplex of hardboard tegen te zetten. Men vond dat ouderwets en men verlangde naar strakkere vormen, dat was meestal de hoofdreden, maar soms werden ook beschadigingen onder dat mom weggewerkt.

Toegevoegd na 41 minuten:
Ook spijlen met profiel of gedraaid is mogelijk, al is de kans op dat laatste kleiner (duurder).
Je kunt zo'n plaat voorzichtig aan de boven kant losmaken om even een kijkje te nemen; als het tegenvalt kun je evt. beschadigingen wel weer met vulpasta wegwerken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dit is inderdaad wat ik bedoelde en zal dan maar eens een plaat afbreken. bedankt

Andere antwoorden (1)

Als je onder de trap bedoelt zit er misschien wel een kelderkast onder. Misschien nog wel met mooie originele jaren '30 granito vloer.