Regenwaterafvoer maken?

Ik wil achter het huis een put maken om regenwater af te voeren maar ik kan hem niet aansluiten op het riool
wat kan ik het beste doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom op het riool? Ben je bang dat hij over gaat lopen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
normaal sluit je dat aan op het riool maar ik heb daar geen mogelijkheid voor
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat begrijp ik, maar waarom wil je dat?
Wat ga je met het water doen? Een grote put daar kan het water toch gewoon inblijven, zakt toch gewoon het grondwater in? En zoveel regent het toch niet dat hij gaat overlopen?

Het beste antwoord

Je zou een grindput kunnen maken, een grindput van zeg een kubieke meter of
meer is een aardige buffer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Grindput lijkt me inderdaad de beste optie, heb ik zelf ook gedaan, werkt perfect. +1

Andere antwoorden (4)

bij de buren lozen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een ton plaatsen waarin je het regenwater opvangt. Kun je in de zomer dat water gebruiken voor beregening. Overvloedig water uit de ton kun je misschien achter je tuin kwijt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een natuurlijke vijver aanleggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij hebben ook een regenwater afvoer. Eerst word alles in halve buizen (dakgoot..) opgevangen. Daarna komt het via een regenpijp in de regenton terecht, en als de regenton vol zit gaat het door diezelfde regenpijp automatisch naar een buis die onder de grond loopt en eindigt in een waterreservoir (een gat onder de grond helemaal vol met kiezelsteentjes). Zo kan het water makkelijker opgenomen worden en ondergronds wegspoelen.