Wat voor draad dikte heeft een apparaat nodig van 220VAC 135W?

Er zit momenteel een snoer aan van 2x 1,5mm2.
Maar deze is zo stug en ik wil het vervangen voor een 2x 1m 2 eurosnoer.

Toegevoegd na 27 seconden:
2x 1mm2

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (4)

A=0.25*(phi)*d^2

Dat is dus ruwweg: 10A per vierkante mm.
In dat geval heb je bij snoertje van 1,5 mm2 een overcapaciteit van een factor 20.
escape
10 jaar geleden
Dat is geen probleem als 135w het piek vermogen is, dus incidenteel gevraagd wordt. Ga ervan uit dat apparaten aan de KEMA normering moeten voldoen. Als deze het apparaat op deze manier heeft gekeurd is voor de veiligheid de dikkere draad noodzakelijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het snoer dat aan het apparaat meegeleverd is voldoet aan de norm voor dat apparaat en als een dunner snoer gepast had hed de fabrikant dat wel meegelevert ,alleen al vanwege de kosten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://www.allekabels.nl/Stroom-/-Apparaatsnoer/1647/1062865/EUROSNOER.html
Gekeurd 0.75 snoer wordt daar verkocht tot 10A (ruim 2000Watt)
Ook als je van de laagste uit gaat met 2,5A (ruim 500Watt)
dan zit je met 1 mm2 en 135 Watt zeker goed.