Waarom rekenen glasbedrijven met driemaat ?

driemaat is een reken methode waardoor bedrijven meer in rekening brengen dan dat er werkelijk geleverd is. Prima dat ze het doen ,maar waarom is dit?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.9K
ronron1212
10 jaar geleden
Voorbeeld lijkt me handig ik volg niet wat je bedoeld of vraagt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een driemaat is dat ze de afmeting afronden naar boven tot een getal deelbaar door 30. Ik nam altijd aan dat dat is omdat ze in de fabriek nooit helemaal op maat maakten, maar per 30 en dan bijsnijden tot de gewenste maat, dus hetgeen je teveel zou betalen was dan eigenlijk een vergoeding voor hetgeen ze moesten wegsnijden (en dus wegwerpen of recycleren). Nu was het nog niet in me opgekomen op dit te controleren.

Antwoorden (1)

Dat is om het snij/zaag verlies mee te berekenen. Stel jij hebt een stuk ruit nodig van1,2m2. En ze moeten dat snijden uit een ruit van 1,5m2 dan blijft er 03m2 over dat niet betaald zou worden. Door deze rekenmethode wordt dat snijverlies over het geheel in rekening gebracht.