Hoe kan je een waterleiding onder de grond het beste afdoppen?

Het gaat om een waterleiding achter de watermeter die naar een schuur loopt die niet meer wordt gebruikt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (1)

Zo dicht mogelijk bij de watermeter afzagen / snijden , nadat je de hoofdkraan heb dichtgedraaid. Daarna deze met een knelkoppeling er een eind dop op bevestigen.
Frimu2
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een knelkoppeling heeft toch een kans op lekken. Ik dacht dat je beter een einddop kan solderen. Mits deze goed is gesoldeerd(goed schuren ontvetten en vloeimiddel gebruiken) een langere levensduur heeft dan een knelkoppeling.