Hoe draai je deze verwarming open?

Hoe kan ik deze verwarming opendraaien? Met de knop lukt niet, want hij zit dichtgedraaid.

Wat voor gereedschap heb ik nodig en waar moet ik aan draaien?

Toegevoegd na 10 minuten:
Eigenlijk staat 'ie helemaal open en kan ik 'm niet meer dichtdraaien omdat 'ie vastzit.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.5K
ItisILeClerc
10 jaar geleden
met een knop die je even van een andere radiator afschroeft

Het beste antwoord

Eventueel met een smeerstof bespuiten en wat ook kan helpen is met een hamer een paar goede tikken op de zijkant geven(maar niet op het kopje),zo kan het systeem eventueel terug loskomen.
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Er hoort een knop op te zitten, die hier zo te zien is afgebroken. Je kunt er zelf een nieuwe knop op zetten. Die kun je krijgen bij de bouwmarkt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb die knop er zelf afgeschroefd omdat ik 'n daarmee niet dicht krijg omdat hij zo vastzit.
Waterpomptang erop en draaien maar.

Goeie kans dat het zo vast zit dat je het niet los krijg zonder schade of lekkage.
Doe dit dus alleen op een moment dat de bouwmarkten nog een tijdje open zijn.
De kraan ziet er verder standaard uit, die is overal te koop en redelijk eenvoudig te vervangen.

Alleen het binnenwerk vervangen is een optie, maar dat scheelt weinig in kosten en kans dat dat ook aangetast is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je geen knop wilt gebruiken kan je voorzichtig een waterpomptang nemen enaan de geribbelde koperen bovenkant draaien, linksom, want hij staat al helemaal open. Hg en succes