Wat is dit voor metalen voorwerp?

Aan de voorkant zit een klein rond wieltje dat draait. De achterkant kan er af. Dus je kunt er ook iets indoen. Het stiftje lijkt wel een ventiel. Het is 15 cm lang. Wat is het en waarvoor dient het?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.6K
burgos
10 jaar geleden
Wat het is, geen idee, maar zeker geen glas snijder,mijn vader heeft 50 jaar glas gesneden maar deze is nog nooit voor bij gekomen.

Het beste antwoord

Dat apparaatje is een "Biezentrekker"en dit werd tot 30 jaar geleden onder andere door de schilders gebruikt voor het trekken van hele smalle lijntjes met verf.
Ze werden vroeger ook wel in de rijwielindustrie toegepast voor biezen op fietsframes.
En ze werden als setjes verkocht met wieltjes in diverse breedtes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

een ouderwetse glassnijder. dit soort kan je vullen met petroleum waardoor je beter en fijner kan snijden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klinkt heel aannemelijk, ik kan alleen nergens een afbeelding vinden van zo eentje. Leuk!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
voor de petroleum naar het wieltje te stuwen, is makkelijker dan met een kwastje.
Ik kan het apparaat herinneren van een schilder, die er lijnen mee trok. vul het met verf, dan brengt het wieltje rollen een streep aan. Een kleine vorm van de lijnentrekker die op een sportveld gebruikt wordt. Is vast nog wel te koop in een wat modernere vorm.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het ventieltje is geen ventieltje maar een bevestiging voor een hulpstukje om een vaste afstand tot bijvoorbeeld de rand te handhaven. Ik heb een dergelijk apparaatje zien gebruiken door een antiek restaurateur.
Het "pompje" dient om te voorkomen, dat de verf te snel uitloopt.