hoe kan ik mijn eigen schijfdeuren maken?

ik ben van plan zelf een kast te gaan maken in mijn woonkamer maar de kast is geen probleem, maar de schuifdeuren wel. wat voor profiel kan ik hier het beste voor nemen en waar kan ik dat kopen? de kast wordt 280 cm breed en 235 cm hoog.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Deuren, die aan de onderkant schuiven, schuiven van geen meter. Bij iedere bouwmarkt koop je profielen, waar de deuren aan hangen. Bij de profielen zit een uitgebreide handleiding. kies voor jouw grote kast de zwaarste profielen. Maak deuren van 18 mm MDF, dat is het makkelijkst te bewerken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

u kunt met latten zelf een "u"profiel maken en daarin de deur laten schuiven.twee u`s naast elkaar voor twee deuren.ik zou bij deze breedte kiezen voor 3 deuren,waarvan er dan twee in dezelfde "u "kunnen.
Plaatje bij antwoord
10 jaar geleden
niko
10 jaar geleden
zal ff een tekening maken.,die zet ik dan hier neer.