Op de achterkant van schuurpapier staat een P met een getal erachter. Dat geeft aan hoe grof de korrel is. Mijn vraag: waar komt die P vandaan?

Waarom is er juist gekozen voor de letter P en niet voor de letter S b.v.?
Is het ergens een afkorting van?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.3K

Het beste antwoord

De wereld is wat groter dan alleen Nederland, dit soort letter komen dus ook bijna nooit uit het Nederlands.

Particles
Grit size refers to the size of the particles
European FEPA (Federation of European Producers of Abrasives) "P" grade.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

het p getal geeft het aantal deeltjes (particles) per vierkante inch aan .