Hoe lang duurt het voordat een geverfde muur een beetje droog is?

Ik wil morgen mijn keuken schilderen met Latex, maar tegen 18:30 komt er een glaszetter om de ramen in te meten (ik krijg dubbel glas binnenkort).

Dan heb ik liever niet dat hij tegen de muur aan stoot en vol met verf zit. Hoe laat moet ik schilderen?

Of beter helemaal niet schilderen morgen?

10 jaar geleden
7.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kijk op het blik verf dat je gaat gebruiken. Daar staat het ongetwijfeld op.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En misschien kun je beter nog even wachten met schilderen totdat het nieuwe glas erin zit. Dan weet je zeker dat je je niet hoeft te ergeren mochten er vieze vingers op je verf komen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het droogt wel snel,maar dan zou ik toch wachten want als er door zijn toedoen vieze vlekken opkomen is al je werk voor niets geweest en kun je weer opnieuw beginnen.

Het beste antwoord

De droogtijd van dit soort verf is ongeveer 4 tot 6 uur (zie link).